10.05.2023

Σοβαρή καταγγελία για το πρόγραμμα “Σπίτι μου”: Η τράπεζα μείωσε την αξία του σπιτιού για να πουλήσει καταναλωτικό με 13% επιτόκιο”


 

«Το πρόγραμμα "Σπίτι μου" ουσιαστικά πρέπει να λέγεται "έκλεισα το σπίτι μου"», λέει ο πατέρας του ζευγαριού από τη Θεσσαλονίκη που κάνει την καταγγελία.

 

Μια πολύ σοβαρή καταγγελία για το πρόγραμμα “Σπίτι μου” έκανε ο πατέρας ενός ζευγαριού από τη Θεσσαλονίκη που έλαβε στεγαστικό δάνειο στο πλαίσιο του προγράμματος. Σύμφωνα με την καταγγελία, το ζευγάρι έλαβε έγκριση για 120.000 ευρώ, αλλά η τράπεζα τους δίνει 98.000 ευρώ. Το ποσό που υπολείπεται το ζευγάρι θα πρέπει  να το λάβει υπό την μορφή καταναλωτικού δανείου

 

Ειδικότερα, το ζευγάρι πήγε στην τράπεζα, ρώτησε εάν τηρεί τις προϋποθέσεις για να πάρουν δάνειο και τους προεγκρίθηκε το ποσό των 120.000 ευρώ. Όταν έφτασε η στιγμή τούς έδωσαν μόλις το 75%, δηλαδή 88.000, και τους είπαν πως το υπόλοιπο ποσό θα το λάβουν σε καταναλωτικό δάνειο, με 13% επιτόκιο

.

Ο κύριος Μιχάλης Χατζούδης, πατέρας του ζευγαριού, αρχικά λέει ότι «το πρόγραμμα “Σπίτι μου” ουσιαστικά πρέπει να λέγεται “έκλεισα το σπίτι μου”» και περιγράφει αναλυτικά τι είπε η τράπεζα στην κόρη του και τον γαμπρό του.

 

Ο εκτιμητής το κοστολόγησε 113.000 ευρώ και η τράπεζα είπε 98.000 ευρώ”

Όπως εξηγεί ο ίδιος, «εμείς είχαμε την προέγκριση 120.000 ευρώ. Κινήσαμε τη διαδικασία, όλα έγιναν σωστά. Πληρώσαμε 200 ευρώ. Έρχεται ο εκτιμητής τής τράπεζας, για να εκτιμήσει δια ζώσης το σπίτι. Το βλέπει, δεν μας λέει την εκτίμηση έτσι είθισται, μετά από δύο μέρες μάς λέει η τράπεζα πως το κοστολογεί 98.000. Εμείς διαμαρτυρόμενοι στον εκτιμητή που ήρθε, κατά λάθος μάς είπε “μα εγώ το εκτίμησα 113.000, γιατί σας είπαν 98.000;”. Έγινε ένα μπάχαλο στην τράπεζα, μάλωναν μεταξύ τους γιατί μαθεύτηκε η πραγματική εκτίμηση».

 

«Εμείς είχαμε σπίτι με 110.000, κάτω από το δάνειο. Δεν υπερκοστολογίσαμε κάτι» τονίζει χαρακτηριστικά.

 

«Μας είπαν ότι πρέπει αναγκαστικά να πάρουμε (και) καταναλωτικό δάνειο» Αυτό σημαίνει πως θα λάβουν 88.000 ευρώ και θα πρέπει να καλύψουν το άλλο 10%, δηλαδή 10.000 ευρώ, ώστε να φτάσει το ποσό τις 98.000.

«Μας είπαν ότι πρέπει αναγκαστικά να πάρουμε καταναλωτικό δάνειο για να καλύψουμε τη διαφορά», λέει ο πατέρας του ζευγαριού. Τώρα, δηλαδή θα πρέπει να καλύψουν μία διαφορά 25% του δανείου, δηλαδή 22.000 ευρώ.

 

«Αυτό είναι το “Σπίτι μου”; Ποιος φταίει; Η κυβέρνηση ή η τράπεζα;», διερωτάται ο κ. Χατζούδης.